Allmänt
Haetta säljer varor till privatpersoner och företag i Sverige med person- eller organisationsnummer. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser.
Produkterna som vi säljer har normalt svensk manual, bruksanvisning och skötselråd när produkten så kräver det. Dessa finns i digital form här på hemsidan. Sedvanliga garantier lämnas på produkter där garanti är tillämpligt och eventuella garantier är giltiga i Sverige.
Beställning
Beställning görs på vår hemsida www.haetta.se eller via mail info@haetta.se. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att ringa oss på tel 070 – 656 33 15 eller mejla info@haetta.se. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket.
Priser
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer.
Produkbeskrivningar
Haetta reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls Haetta rätten att korrigera detta i efterhand utan föregående avisering. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.
Personuppgifter
I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna oss på mail info@haetta.se så hjälper vi dig.
Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter och/eller där kunden har betalningsanmärkningar. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår Dataskyddspolicy på vår hemsida www.haetta.se.
Copyright
Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör Widforss.se eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.
Betalning
I kassan kan du välja olika betalsätt.
Haetta har rätt att göra en kreditkontroll där så krävs för att kunna bevilja kredittid. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt. Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta.
Ångerrätt, reklamationer och Retur
Vid reklamationer (fabriksfel, trasiga produkter, estetiska defekter) kontakt oss omgående på mail info@haetta.se med en beskrivning av orsak till reklamationen samt bifoga en bild på den felaktiga varan. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss.
Vid retur (fel storlek, ånger, byten). Använd medföljande retursedel och skicka varan åter till oss enligt instruktionen där. Köparen står för kostnaden för returfrakten, inga andra kostnader tillkommer. Vid frågor tveka inte att kontakta oss. Vi kan även hjälpa till med returen.
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan vid hemleverans eller den dag som paketet kommit fram till ditt ombud. En förutsättning är dock att varan med sin kartong är oanvänd och oskadad. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.
Återbetalning
Om du valt Klarna Checkout vid köpet:
Har du en obetald faktura för din order så är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du på www.klarna.com/support eller genom att ringa 08-120 120 10. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 30 dagar enligt Distansavtalslagen. Se mer här: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/privacy
Om du har betalat med faktura, direktbetalning eller förskottsbetalning:
Då vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan överför vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten) till ditt bankkonto, dock senast inom 30 dagar enligt Distansavtalslagen.
Om du har betalat med kort
Då vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan krediterar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten) på ditt kort, dock senast inom 30 dagar enligt Distansavtalslagen.
Ej nöjd kund och eventuell tvist
Vårt mål är att våra kunder får varor av hög kvalitet som används och nöts under lång tid. Känner du dig som kund missnöjd med din vara så kontakta oss omedelbart och beskriv problemet så försöker vi hitta gemensam lösning där vi båda blir nöjda. Vid en eventuell tvist följer vi givetvis Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.