Frakt och leverans

Haetta levererar till privatpersoner och företag med adresser inom Sverige. Vi hanterar normalt din order inom två dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till speditören som levererar din order. Vi kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anses normalt.

Vi tillämpar enhetsfrakt och använder det fraktsätt som bedöms lämpligast utifrån det postnummer du anger i kassan. De faktorer som vägs in vid val av fraktsätt rangordnas efter faktorer såsom stopptid för utleverans, uppskattad leveranstid, ordervärde, lagerstatus samt minskad miljöpåverkan.

Vi använder oss av frakttjänster från Postnord, DB Schenker och DHL. Har du speciella önskemål kring frakttjänst uppger du det i meddelanderutan vid utcheckningen av din varukorg.

Försändelser till utlandet

Vid försändelser utomlands såsom till adresser i Finland, Norge, Danmark och Tyskland måste först kontakt tas med oss på mail info@haetta.se. Tyvärr kan ej utlandsordrar läggas i vår webshop på haetta.se. Vid försändelser till adresser i utlandet kan det tillkomma extra kostnader, tullavgifter samt att leveranstiden kan förlängas. Kontakta oss innan så löser vi det på bästa sätt.

Försändelser som ej hämtas ut

Om försändelsen ligger kvar hos speditör eller ombud och ej hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaderna för den frakt och hantering som uppstår. Kostnaden för detta är 189 kr om en försändelse ej hämtas ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan brukar det löna sig att kontakta oss, hämta ut paketet och göra en vanlig manuell retur. Försändelsen ligger ofta kvar ca 7-14 dagar innan den returneras till oss beroende på speditör.

Leveransförsening

Det kan hända att leveranstiderna förlängs om oförutsedda förseningar uppstår längs vägen. Till vissa adresser i Sverige levererar Postnord, DB Schenker och DHL med en eller ett par dagars fördröjning.

Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen. Kontakta oss på mail info@haetta.se eller tel 070 – 656 33 15 om du önskar häva ditt köp eller har frågor angående din beställning.